Heineken jubileumboek

Beleef de Magie van Heineken in 448 pagina's
Het jubileumboek dat Pavlov maakte in opdracht van Heineken

Heineken jubileumboek

Sinds de oprichting in 1864 in Amsterdam is Heineken uitgegroeid tot een wereldconcern. Iedereen kent Heineken. ‘De magie van Heineken’ is het verhaal van de prachtige geschiedenis van het beroemde Nederlandse biermerk dat Pavlov (destijds onder de vlag van jubileumboek.nl) maakte in opdracht van het biermerk. Lange gesprekken en interviews met mensen van de brouwerij en de familie gingen er uiteraard aan vooraf. Proef de klasse van het merk en beleef de magie en open de wereld van Heineken.

Uit het voorwoord:

De geschiedenis van Heineken begint op 15 februari 1864. Op deze dag richt Gerard Adriaan Heineken de firma Heineken & Co op, die de Amsterdamse brouwerij De Hooiberg overneemt. Gerard Adriaan Heineken is een goed geklede jongeman met onberispelijke snor en bakkebaarden. Zijn houding straalt vastberadenheid uit. Toch zal er wel enige twijfel zijn geweest bij de buitenwacht. Beschikt iemand van 22 jaar over voldoende kwaliteiten voor het leiden van de nieuwe onderneming? Heeft hij als niet-brouwer wel hart voor het vak? De jonge directeur mag weinig ervaring hebben, hij beschikt over meer dan genoeg lef, zelfvertrouwen en ondernemingszin. Het brouwersvak wordt zijn leven. Gerard Adriaan Heineken weet precies hoe hij de zaken gaat aanpakken: met een grensoverschrijdende blik, een correcte benadering van personeel en klanten, en een hoge en constante kwaliteit van het product. In Amsterdam begint de traditie van Heineken.

De magie van Heineken is een prachtig jubileumboek van 448 pagina’s over de wereld van Heineken. De papiersoorten zijn afwisselend mat en glanzend gebruikt, met name om het bedrijfsverhaal te versterken. Verschillende thema’s worden per katern uitgediept, ondersteund met veel fotografie, grote teksten en extra aandachtstrekkers per pagina. ‘De magie van Heineken’ laat zien  hoe een bescheiden brouwerij in Amsterdam uitgroeide tot magisch wereldmerk. De ster van dit boek én film is Heineken.